2009-05-18

Szülinapi nyaralás 1.

Az utazós beszámoló következik, egyelőre kép nélkül, mert sajnos a fényképező gép megadta magát az utolsó előtti napon, és még nem kerültek le róla a képek, de azért egyszer megérkeznek a fotók is.

Az idei korai nyaralásunk Franciaroszág déli részét célozta meg, egész konkrétan Nizza volt a bázis. Amúgy Nizza ugye angolul Nice, na most innentől fel van adva a lecke a netes kompmenetrendek, látnivalók kereséséhez, ugyanis nem volt hajlandó városnévként kezelni a gugli. Azért mindent megoldottunk, pedig franciául nem beszélünk, térképünk pedig csak egy olyan volt, amin már első nap találtam két települést felcserélve. Szóval kissé hendikeppes (de tetszik, így leírva) volt a navigáció. :o)

0. nap - utazás előtt, alatt, nagymama -2009. 04. 29.

Mivel nyugatnak vettük az irányt, és mindketten veszprém megyeiek vagyunk, így úgy döntöttünk, hogy nem a fővárosból startolunk 30-án reggel, hanem már reggel nyerünk cca. két órát azzal, hogy a nagymamánál alszunk. Szóval a szerdai munkát kicsit rövidebbre zártuk, aztán felszedtük otthon az előző este összerakott cuccokat, és már robogtunk is a Somló lábához (amúgy a nagyszülők egy Fekete István regény címével azonos nevű településen laknak, de ez nem az a vár). A gyors és mindenre felkészült előkészítő munkának köszönthetően már 8 órára ott is voltunk, és csak egyinkünk szenvedett a hasmenéses-gyomorfájós vírussal, így csak egyikünknek (a másik) kellett vacsiznia. A nagyszülők mindig örömmel fogadnak minket, így nyolcvanon felül már nem nagyon alszik náluk senki, ezért aztán nagy-nagy kényeztetésben van ilyenkor részünk. A másnapi reggeli indulásra a 7 órát jelöltük ki, mondván, hogy messzire megyünk, ennek fényében már fél tízkor ágyban voltunk, és némi fogvacoktatás mellett azért kb. éjfélre már én is aludtam.

1. nap - Tvár- Garda-tó-Affi - Spiazzi - Madonna della Corona-2009. 04. 30.

Tervek szerint fel is keltünk 6-kor, egy gyors reggeli, és kávé után, 7 órakor már a kocsiban hallgattuk a híreket. Első éjszakát Affiban a Garda-tó mellett töltöttük. Viszonylag hamar oda is értünk, már dél után el tudtuk foglalni a szállásunkat. Gyorsan lecuccoltunk, és már indultunk is a tóhoz. Nagyon kellemes hely, és már akkor (pedig április vége és munkanap kora délután volt) nagyon sok ember sétálgatott, kávézott a tó körüli sétányon. Egy jó kis olasz kávé elfogyasztását követeőn elmentünk megkeresni a Peti által kinézett Madonna della Corona nevű sziklafalba épült templomot. Jó kis szerpentineken mászkáltunk, gyönyörű volt a kilátás, szép az idő, egyszóval nagyon jó kis napunk volt. A templom Spiazzi nevű településről érhető el, egy jó kis lefele/felfele vezető lépcsősorral, a templom érdekes volt, a kilátás (sajnos az autópályára is) nagyon szép. Mire mindent megnéztünk, és visszamásztunk a kocsihoz, addigra már kora este lett, így újra visszaindultunk Affiba a szállásunkra. Jó kis nap után, nagyon jól esett a pihenés is.

A folytatásra várni kell, mert meg kell néznem a jegyzeteim is otthon, de előljáróban elmondhatom, hogy érdemes lesz megvárni, mert lesz benne olasz több km-es autópálya dugó, meg francia közlekedési tábla elemzés, illetve némi monacói F1 autókázás is. :o)

Sofie írta...

kíváncsian várjuk a folytatást!